Moldova a devenit în ultimii ani bine cunoscută pentru producția și comerțul cu fructe proaspete. Mai mult, producătorii de la noi au demonstrat că pot oferi și o gamă variată de fructe procesate, miere și produse apicole.
În perioada 9-13 octombrie 2021, patru întreprinderi din Moldova promovează mierea și fructele procesate la Anuga, cel mai mare târg de produse alimentare și băuturi din lume, care are loc la Köln, Germania,
Companiile participante la expoziție sunt beneficiare ale programului de mentorat la export pe piața UE, implementat de Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fructe și finanțat de Corporația Financiară Internațională în cadrul proiectului: „Reforma Climatului Investițional în R.M.” în colaborare cu Agenția olandeză CBI.
Participanții la expoziție au un prilej bun de a aplica metodele de promovare a produselor, studiate pe parcursul celor peste 3 ani de desfășurare a programului de mentorat.
Gheorghe Cibotaru, producător de fructe uscate de la Nisporeni, menționează că:
„Un moment deosebit la expoziție a fost posibilitatea de a degusta produsele noastre. Vizitatorii au rămas încântați de calitățile gustative ale produselor pe care le propunem. Am discutat cu un șir de potențiali cumpărători din Bulgaria, Polonia, Suedia, Norvegia, Egipt, Germania și România.
Interesul cel mai sporit a fost manifestat față de prunele uscate, cubulețele din mere uscate, chipsurile din mere. Cu un comerciant din Bulgaria am reușit să stabilim și data primelor 2 camioane de marfă care urmează a fi livrate”.
Octavian Olaru, specialist marketing Moldova Fruct a reliefat că prin participarea la acest tip de evenimente se urmărește atragerea noilor cumpărători, dar și ajustarea la tehnologiile de ambalare a produselor și promovarea lor.
„Ne-am convins o dată în plus că producătorii din Moldova au capacitățile necesare de a face față tuturor cerințelor parvenite din partea cumpărătorilor de pe diferite piețe.
Fructele procesate din Moldova au perspective reale să se găsească pe masa consumatorilor din UE, acest lucru îl demonstrează participarea la Anuga. Fructele pot fi consumate în calitate de gustări, dar și în industria culinară.
Producătorii de la noi trebuie să identifice și să utilizeze instrumentele de plasare pe piață: ambalaj atractiv, informații corecte despre produs pe ambalaj, certificate de calitate și trasabilitate pe care consumatorul o poate găsi pe pagina web a furnizorului”, a conchis Octavian Olaru.