STRATEGIA APLICATĂ DE “FRESH TIME” PENTRU A-ȘI PĂSTRA ANGAJAȚII. Mai multe afli AICI

18 jun 2021

Au plantat două hectare cu căpșune, pe lângă cele câteva sute ha de livezi, unde cultivă mere, pere și cireșe după cele mai performante tehnologii aduse din Olanda, Belgia, Italia şi Statele Unite ale Americii. Și asta pentru a-și păstra angajații anul împrejur, pentru că brațele de muncă reprezintă o problemă destul de importantă, mai ales când vine vorba de muncile sezoniere. Este strategia gândită și implementată de conducerea companiei  “Fresh Time” din Ordășei, Telenești.
 

Solicitați de AGROMEDIA, ei ne-au declarat că au recurs la această metodă pentru a oferi oamenilor siguranța în ziua de mâine. De doi ani, au plantat două ha cu căpșune, unul cu soiul Marmelada, iar altul – cu Arosa și anul acesta au recoltat prima roadă.
 
“Sunt diferite ca soiuri, după coacere arată total diferit. Marmelada se coace mai devreme, Arosa mai târziu și asta ne permite și să exportăm, dar și să vindem pe piața locală. Am diversificat aria de activitate, astfel angajatul știe că va avea salariu și un loc de muncă stabil. Totul se derulează ca într-un lanț: omul vine de la sortare direct la recoltarea căpșunelor, după care trece la culesul și sortarea cireșelor. Dacă din iunie până în august nu am cu ce-l ocupa, el pleacă. Și atunci suntem nevoiți să căutăm alții, să-i instruim, să ne obișnuim cu ei. Personalul pe care îl avem e angajat de patru ani de zile, ne cunoaștem deja destul de bine. Ei își știu munca la fel ca pe cele cinci degete de la mâini. Cei noi ar trebui verificați dacă au respectat întru totul etapele de creștere a culturilor agricole”, ne-a povestit agronomul Vitalie Sadomschi
 
De când a început recoltarea căpșunelor, cultivate după tehnologia pe bulbon, câmpul e plin de oameni. Căpșuna, e un produs perisabil și trebuie realizată cât mai rapid. Pentru export, ea se culege când e un pic roz, pentru că va continua să se coacă până ajunge la destinație. Roada e sortată pe categorii, cea mai coaptă ajunge pe piața locală.
 
“Condiția principală pentru a avea acces și succes la export este aspectul vizual. Fie că e măr, prună sau căpșună. Dar să nu uităm - cumpărătorul te cumpără cu ochiul, după care cu gustul. Noi avem certificat de calitate pentru toate culturile. În cazul fructelor, îl deținem și pe cel Global-GAP.  Avem şi o regulă: „Să fie atât de bune încât să le putem da şi copiilor noștri”, a relatat Vitalie Sadomschi
 
 
loading ...