Povestea primei vinării urbane
Afacerea noastră a apărut mai mult ca un hobby, pentru că știam că vinificația este un domeniu puțin profitabil în care investițiile se recuperează într-un timp îndelungat. În 2015, a apărut proiectul USAID, care oferea granturi micilor producători și acesta a fost un imbold pentru noi să decidem și să pornim afacerea.Pentru că vinăria noastră se află în oraș, ea trebuia să aibă un stil mai modern și vine cu un concept mai tineresc, un design mai urban, nu poate fi la fel ca vinăriile din podgorii. E bine că poți să te asociezi cu tineri de diferite vârste, explică Vlada. Ea adaugă că unul dintre principalele avantajele unei vinării urbane este apropierea de client, întrucât consumul de vin îmbuteliat este mai comun pentru orașele mari.
ATU s-a lansat cu o gamă de 4 vinuri, iar de atunci continuă să experimenteze în căutarea unor noi tehnologii și gusturi.
La vinărie, muncesc toți membrii familiei
O afacere de familie este atunci când se muncește cot la cot, afirmă Vlada Balica. Ea spune că în vinărie rolurile sunt împărțite astfel încât să valorifice cunoștințele și abilitățile fiecărui.Victor Vutcărău, fiind de de profesie oenolog, este responsabil de îngrijirea, calitatea și selectarea strugurilor. Vladei, care este specialistă în marketing, i-a revenit responsabilitatea de a promova vinăria, astfel încât vinul produs să cucerească cât mai mulți clienți.
Primul export, primul palet de vinuri eu l-am pregătit: am etichetat, am pus în cutie. Am făcut asta nu pentru că nu avem angajați, dar trebuia să trec prin toate procesele pentru a obține experiență în acest domeniu, pentru ca să știu ce să cer ulterior de la angajații mei. Chiar dacă noi suntem proprietarii vinăriei, suntem mereu la același nivel cu colegii noștri. Noi ne consultăm cu ei cu ei, fie că e vorba de un vin sau o etichetă nouă, pentru că acesta este produsul de care ar trebui să se mândrească, spune Vlada.