ISTORII DE SUCCES! Afacerea cu albine a familiei Miron, un exemplu de reușită în domeniul apciol. Secretul îl afli AICI!

01 mar 2021

Natalia și Vladimir Miron dețin o stupină cu 150 familii de albini. Grija pentru micile viețuitoare o impart cu cei doi fii, iar meseria de albinar le-a fost transmisă din generaţie în generaţie. În familia Miron, în care  armonia și buna înțelegere sunt în capul mesei, afacerea cu miere crește sănătos. Prisaca lor o găsiți într-o zonă pitorească, în mijlocul naturii – în  comuna Boldureşti din codrii Nisporenilor. Grație perseverenței tinerilor și susținerii financiare din partea partenerilor de dezvoltare, inclusiv a proiectului USAID Agricultură performantă în Moldova, afacerea familiei Miron a devenit un exemplu de reușită în domeniul apicol.
 
Soțul, Vladimir, este specialist în tehnologii informaționale, însă pasiunea pentru apicultură o are în sânge de mulți ani, de pe vremea când își ajuta părinții, chiar și buneii, la extracția mierii. Natalia este inginer în industria ușoară, dar în 2016 a susținut inițiativa soțului de a renunța la munca de birou și a lansat o afacere dulce, la propriu, în satul de baștină.
 
“Părinții mi-au spus că sau vin eu să am grijă de albini, sau le vând, pentru că era dificil să se descurce singuri, aveau 100 de familii pe atunci. Am discutat cu soția, am analizat riscurile și am decis să dezvoltăm afacerea noastră în apicultură”, își amintește Vladimir. Familia Miron recunoaște că în ”afacerea dulce” se depune multă muncă și se cer investiții, iar faptul că a beneficiat de suport financiar, i-a ajutat și motivat enorm să avanseze  cu încredere în acest domeniu, îngrijind în prezent 150 de stupi.
 
De regulă, familia Miron obținea în jur de 4-5 tone de miere, dar pentru că 2020 a fost un an problematic, mierea de salcâm, practic, a lipsit. Așa că au decis să comercializeze mierea în borcane mai mici, astfel reușind să dea o plusvaloare produsului. Pandemia a impus familia Miron să își vândă mierea pe piața locală. Au găsit soluția: s-au orientat spre comerțul online, diversificându-și paralel gama de produse. Marfa de bază este mierea, dar mai produc polen, lăptișor de matcă, propolis și miere în fag.
 

Natalia Miron: “Într-o afacere de familie și soția, și soțul trebuie să se implice și să se dedice în toate activitățile, la fel ca o familie de albine”
 
Între timp, au reușit să scoată pe piață și alte derivate: cătină cu miere, miere cu propolis, cu polen și cu lăptișor de matcă, care dispun de  multiple proprietăți terapeutice și pe care mulți consumatori încă nu le cunosc bine. De curând, Natalia a început să combine diverse produse apicole în seturi cadou, oferind consumatorilor încă o opțiune.
 
Natalia este sigură că într-o afacere de familie și soția, și soțul trebuie să se implice și să muncească în comun la toate activitățile, ca într-o familie de albine, unde fiecare insectă își are rolul ei.
 
“Avem  o afacere de familie, cu toții ne implicăm. Cunosc toate procesele din stupină, însă responsabilitatea mea de bază este ambalarea produselor noastre, crearea seturilor cadou, inițierea și desfășurarea promoțiilor, precum și  promovarea pe rețelele sociale. În ultima perioadă, mai ales din cauza pandemiei, am început să vindem foarte mult online, cee ace m-a determinat să fac studii în marketingul digital. Găsiți produsele noastre sub marca Apicola Miron, Sunt prezentă aproape la toate târgurile de produse apicole sau cele locale și regionale organizate”, explică Natalia Miron.
 
 Iar recent, Natalia a început să dezvolte, în cadrul unui program de susținere a afacerilor gestionate de femei, producerea ambalajului ecologic. La prima etapă, ambalajele vor fi comercializate la târgurile de produse ecologice, companiilor producătoare și apicultorilor. Ulterior  vor dezvolta parteneriate, pentru ca ambalajele ecologice să ajungă la cât mai multă lume.
 
 
loading ...