Potrivit anunțului Ministerului Comunităților, Teritoriilor și Dezvoltării Infrastructurii, acesta a devenit subiectul cheie al negocierilor cu participarea ministrului adjunct al Dezvoltării Comunitare, Teritoriilor și Infrastructurii al Ucrainei Serghei Derkach, secretar de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova Mircea Păscăluță și Secretarul de stat al Transporturilor și Infrastructurii României Irinel Ionel Scrioșteanu.
Propunerea de a introduce un „culoar verde” include o serie de măsuri pentru toate cele trei țări. În primul rând, este vorba despre controlul comun între Ucraina și Moldova și controlul coordonat între Moldova și România. Datorită acestei soluții, vom putea reduce numărul de opriri pentru camioane și, în consecință, vom putea accelera controlul. La nivel global, această decizie va permite rezolvarea problemei dezvoltării complexe a infrastructurii la granița ucraineană-moldo-română, a subliniat Serghei Derkach.
Aceste puncte de control sunt situate unul lângă celălalt și sunt strategice pentru mărfurile care sunt transportate pe cale rutieră către porturi, în special Galați, România. Pentru realizarea unui „coridor verde”, pe lângă introducerea controlului comun, sunt necesare o serie de soluții, în special, dezvoltarea punctului de trecere „Reni”. În acest caz, reprezentanții autorităților de control din Moldova vor putea efectua toate procedurile necesare la părăsirea Ucrainei.
În plus, planul de lansare „coridorul verde” prevede:
- reconstrucția drumului Reni-Galatz și extinderea acestuia de la 2 la 4 benzi;
- echipamentul tehnic suplimentar al punctelor de control.
În prezent, punctul de trecere „Reni - Giurgiuleşti” permite trecerea a circa 50 de camioane pe zi. În schimb, este unul dintre punctele cheie de trecere a drumurilor care duc spre porturile românești. Obiectivul cheie al dezvoltării infrastructurii acestui punct de control și a „culoarului verde” este creșterea capacității efective de trafic de cel puțin 5 ori, scrie presa ucraineană.
Sursa: Agroportal