Prețurile ureei și fosfatului ar putea crește. Întârzierile de livrare din cauza tensiunilor în creștere din Orientul Mijlociu sunt motivul. Despre aceasta a declarat reprezentantul companiei americane StoneX Group, specializata in servicii de brokeraj, Josh Linville.
Potrivit acestuia, puține provizii de îngrășăminte trec prin Canalul Suez. În schimb, navele iau o rută mai lungă și mai sigură care este și mai costisitoare, scrie Brownfieldagnews.
Linville subliniază că tarifele de transport pe mare pentru îngrășământe au crescut deja de la 15 USD la 25 USD pe tonă.
Dacă vorbim despre o navă, vorbim despre 500.000 $ până la 700.000 $ în plus și dacă avem 30.000 până la 40.000 de tone transportate, am putea vorbi despre o creștere între 15 și 25 $ mai mult pe tonă doar pentru marfa navei, spune ea.
După cum sa raportat anterior, transporturile de grâu prin Canalul Suez au scăzut cu aproape 40% în prima jumătate a lunii ianuarie, la 500.000 de tone, din cauza atacurilor Houthi din Marea Roșie și Golful Aden. Linville spune că este o situație care se va complica și mai mult pe măsură ce lucrările de primăvară se apropie.